Locuirea este una dintre grijile și prioritățile noastre de lucru. Facem demersuri de educare pentru înțelegerea, conștientizarea și diminuarea riscului seismic în București, construim instrumente de lucru pentru reglementarea și îmbunătățirea condițiilor de viață din așezările informale din România, lucrăm cot la cot cu autorități pentru îmbunătățirea procedurilor de alocare și de mentenanță pentru stocul de locuințe sociale.
Din 2018, am dezvoltat resurse, practici de lucru și am facilitat îmbunătățiri legislative pentru reglementarea așezărilor informale din România, astfel încât cei care locuiesc fără forme legale să poată fi sprijiniți să-și crească siguranța locativă și condițiile de viață. Mai mai multe informații pe www.locuireinformală.ro
Am co-fondat Grupul de Acțiune Local Reșița, am sprijinit accesarea de finanțare pentru modernizarea stocului de locuințe sociale din Reșița și am sprijinit îmbunătățirea practicilor de alocare și mentenanță. Am contribuit la creșterea conștientizării locuirii vulnerabile seismic, generând resurse pentru asociații de proprietari și cetățeni. Mai multe informații pe www.acasainsiguranta.ro
Câțiva membri MKBT au fost implicați ca experți independenți în sprijinul tehnic acordat de Banca Mondială Ministerului Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației pentru redactarea primei Strategii Naționale a Locuirii din România, din perioada post-decembristă.
În România, zeci de mii de familii trăiesc în locuințe pentru care nu au forme legale (acte de proprietate pentru teren și/sau casă, autorizații de construire, etc.) Toate datele—puține pe acest subiect, cât și experiența noastră din teren, indică o tendință de creștere a așezărilor informale, atât ca număr cât și ca amploare.
În perioada 2018-2019 am reușit să schimbăm legea astfel încât așezările informale din România să poată fi recunoscute, formal, în documentații de urbanism. Ulterior, am generat resurse metodologice și practici de lucru pentru reglementarea așezărilor informale – lucrând în principal în Reșița, ca localitate pilot.
Răsfoiește în galeria de resurse, noutăți sau portofoliu pentru a vedea ce am făcut pe această temă sau accesează linkurile de mai jos:
În ultima jumătate de secol, România a trecut de la o extremă la alta în materie de politici de locuire: de la un stat atotputernic, care a construit milioane de unități locative pentru a le oferi în chirie accesibilă la preț cetățenilor săi, urmărind să crească nivelul de urbanizare și de industrializare a țării, la un stat foarte puțin implicat, cu fonduri limitate și mai ales capacitate redusă.
Cadrul de politici publice de locuire (locale și naționale) este foarte neelaborat și are parte de resurse foarte reduse în raport cu nevoile și cerințele existente. Cetățenii cu venituri reduse, care nu pot accesa locuințe de pe piața liberă, sunt aproape lipsiți de soluții și ajung să trăiască în informalitate, în zone nesigure, rău-famate, care perpetuează ciclul marginalizării sociale, sau pe stradă.
În 2016, am co-fondat Grupul de Acțiune Local Reșița și am sprijinit, în două exerciții de planificare strategică participativă (2017, respectiv în 2023), accesarea de finanțare europeană pentru modernizarea stocului de locuințe sociale din Reșița. Am sprijinit Primăria Reșița să-și îmbunătățească grilele de alocare și procedurile de mentenanță ale stocului de locuințe sociale.
Răsfoiește în galeria de resurse, noutăți sau portofoliu pentru a vedea ce am făcut pe această temă.
În București, unde avem sediul și locuim, și în sud-estul țării, problematicii locurii i se adaugă și vulnerabilitatea seismică. Am dezvoltat în ultimii ani resurse care să crească nivelul de conștientizare a riscului seismic și să ofere informații la îndemână pentru proprietari de imobile, asociații de proprietari și chiriași.
Răsfoiește în galeria de resurse, noutăți sau portofoliu pentru a vedea ce am făcut pe această temă sau accesează linkurile de mai jos: